Patří mezi ty aplikace, které vám mohou skutečně spoustu času ušetřit. Stačí jediné – nastavit si jí.
Řeč je o Calendly, startupu z americké Atlanty, který založil v roce 2013 Tope Avotona. Tato rostoucí plánovací platforma eviduje přes 9 milionů uživatelů mezi soukromými osobami a firmami po celém světě. Nedávno překonala tržní hodnotu 3 mld USD a řadí se k předním aplikacím ve svém segmentu.
Oč tedy vlastně jde?
Calendly je jednoduchý rezervační systém pro váš kalendář. Využijí jej zejména uživatelé Google kalendáře, jejichž podstatnou část práce tvoří setkání s dalšími lidmi. Tzn. je vhodná pro všechny obchodní a konzultační profese, ale využít ji mohou také např. řemeslníci a freelanceři.
Pokud jste již četli náš seriál iPhone produktivně,tak v něm se již o Calendly krátce zmiňuji v souvislosti s plánováním schůzek v terénu. Calendly je v podstatě jakousi “virtuální asistentkou”, která umožní prostřednictvím jedinečné webové stránky vašim kontaktům rezervovat si váš čas a domluvit si schůzku.
Jak to celé funguje?
Vcelku jednoduše. Na domovské stránce si založíte bezplatný účet, který vám v bezplatné verzi umožní definovat jeden konkrétní typ schůzky. Jeho prostřednictvím si následně rezervují vaši partneři konkrétní termíny s vámi dle vašich možností.
Já osobně využívám obecnou 45 minutovou schůzku a vystačím s ní prakticky v 90% případů. V placené verzi máte možností mnohem více.
Propojení s kalendářem
Jakmile si založíte účet, nastavíte si propojení s konkrétním google kalendářem. Nejjednodušší je napojit si váš hlavní kalendář, do kterého si plánujete veškeré své aktivity. Jakmile Calendly s kalendářem propojíte, získá tato aplikace omezený přístup k vašemu kalendáři a bude tak schopná vidět termíny, které máte již obsazené a ty nenabízet k rezervaci. Detaily jinak uložených termínů Calendly nevidí.
Začínáme…
Jako u většiny současných aplikací není čeština dosud v nabídce, tzn. veškeré nastavování je v angličtině.
V prvním kroku si zvolíte:
název schůzky – vyberte jej pečlivě, neboť Calendly po rezervaci rozešle všem účastníkům email a přidá pod tímto názvem automaticky událost do vašeho i ostatních kalendářů
místo setkání – standardně Calendly nabízí Google Meet, ale přidat můžete mj. i Zoom, případně fyzickou adresu (např. vaší kanceláře), kde se s vámi mohou kolegové setkat
poznámky ke schůzce – tohle je vynikající způsob, jak dát zájemcům o setkání info o tom, jak schůzka bude probíhat, co bude předmětem a co si případně mohou připravit sebou
délku setkání – já mám 45 minut, což je většinový průměr mých schůzek, ale můžete si nastavit klidně jen 15 či 30 minut
Tím je základ hotový.
V dalším kroku lze nastavit:
konkrétní délku jednání – to je čas, který Calendly obsadí ve vašem kalendáři
časovou rezervu před a po jednání – když toto nenastavíte, bude Calendly nabízet časy navazující na sebe a vy si nebudete mít prostor ani uvařit kafe
intervaly, kdy může Calendly nabízet prostor pro jednání – toto je skvělé třeba v momentě, kdy máte jako já vymezené na schůzky konkrétní dny a třeba čas až odpoledne – Calendly v těchto termínech zjistí případnou kolizi s něčím naplánovaným, a obsazený termín již nenabídne
lze rovněž nastavit, jak dlouho předem mohou lid váš čs rezervovat – např. 30 dnů předem, ale minimálně 2 dny dopředu – aby se nestalo, že vám pípne telefon, že máte za 15 minut jednání…
Posledním krokem je nastavení informací, které budete chtít po vašich partnerech. Hodí se např.
jméno
telefon (kdyby se cokoliv dělo)
výběr online platformy – když chcete nabídnout více variant
hodí se přidat prostor na definici otázek či témat, které naopak chce rozebírat partner s vámi – tyto se propíší mj. i do poznámek k události
A co teď?
Poté, co celou schůzku uložíte, přidělí vám Calendly unikátní url adresu (calendly.com/xxx), kterou si můžete upravit. Doporučuji zvolit takovou, kterou si dobře zapamatujete a budete schopni jí nadiktovat nebo poslat do sms – velmi vám to usnadní práci.
Vždy dávám za příklad situaci, kdy vám někdo volá do auta a chce si domluvit schůzku. Zpravidla se domlouváte, že až zastavíte, podíváte se do kalendáře a voláte zpět. Na to se pak kolikrát zapomene… S Calendly se vám nic podobného již nestane. Stačí partnerovi nadiktovat url adresu, na kterou on přijde a zvolí jeden z termínů. V tu chvíli vám oběma dorazí potvrzovací email a vám i partnerovi se automaticky do kalendáře přidá událost pod vaším názvem. Snadné a velmi efektivní.
Od chvíle, co Calendly využívám, jsem jej začínal dávat i kamarádům, kteří si jeho prostřednictvím rezervují můj čas na schůzku. V podstatě jsem eliminoval veškeré telefonáty ohledně domlouvání termínů. Navíc nemusím nutně hlídat v hlavě svůj kalendář. A kdyby náodou došlo ke kolizi, prostě zavolám, případně mailem rovnou navrhnu jiný termín.
Několik doporučení na závěr:
přidejte si calendly url do svého podpisu v emailu – vždy na ní můžete snadno odkázat v textu a budou vám již jen chodit pozvánky
předejte si rezervační systém na web – máte-li osobní web, kde nabízíte své služby, Calendly vám umí vygenerovat kód, který na stránky vložíte a bude se tam tak zobrazovat váš prostor na konzultace
jste-li řemeslník nebo třeba kadeřnice, můžete kombinaci Google kalendáře a Calendly využít pro rezervaci zákazníků
Pokud byste chtěli vědět víc nebo si nejste jistí v nastavení, podívejte se na videotutoriály přímo na domovské stránce.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.